reklama

Som tu vlastne doma?

Pár mesiacov v zahraničí. Z času na čas na pár dní doma. Teraz to však bude dlhšie. Tešila som sa na to. Veľmi. Veď idem domov! Kam? Domov? Naozaj?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)
Obrázok blogu
(zdroj: Braňo Greger)

Prišla som späť na Slovensko. Bol večer a vonku po vytrvalom snežení tvrdohlavo sedelo 20 cm čerstvého snehu. Potrebujem pomôcť s vecami dnu. Poprosím brata o pomoc, stačí 5 minút. „Ja už spím!“ ozve sa zhora. Nuž, vitaj doma, vravím si. Vychutnávam si ticho a pokoj slovenskej dediny, prerušované hrmotom odhŕňača, ktorý sa ešte o pol noci preháňa po uliciach a stráži pohodu nasledujúceho rána na cestách.

Ďalší deň ráno som sa vybrala do hlavnej slovenskej dediny vybaviť všetky záležitosti spojené s pobytom mimo nášho slovenského kráľovstva. Chcem si kúpiť električenku – inak milá teta pri okienku mi vysvetlila, že hoci sa na študentské ISIC karty dal kúpiť BID kupón, teraz to už nejde, vraj nariadenie zo železníc.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V snahe zistiť prečo zasa niekomu niečo vadí som sa spýtala v Informačnom centre na Hlavnej stanici, kde boli tradične (ne)informovaní – nič o tom nevedeli, ale „keď Vám to povedali, asi to bude teda pravda!“. Nepochodila som, ale nad tým, či sú študentské ISIC karty skutočne integrované som sa už zamýšľala. Nuž, adrenalín mi stúpol, ale nepomôžem si. Zanadávam si a ani nie 24 hodín po príchode na Slovensko sa začínam tešiť na deň, kedy opäť odídem.

Moja radosť z návratu na rodnú hrudu je takmer so železnou pravidelnosťou zatienená slovami ľudí za okienkom, ktorí mi odpovedajú "Nedá sa to", "Musíte si vybaviť ešte toto", "Úradné hodiny máme každý deň od 11.00 do 12.00", "Dáme Vám vedieť do 3 mesiacov" a pod... Prečo u nás jednoducho musí všetko trvať, stále sa niečo nedá, veci sa komplikujú namiesto toho, aby sa zjednodušovali a nikto sa nevie k záležitosti vyjadriť? Nuž, prichádza mi na um staré známe "na Slovensku je to tak". Po prvom dni strávenom v rodnej krajine som sa naplno zobudila do reality. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ja som sa domov tak tešila. Nevadí. Nabudúce to bude lepšie. Veď som tu doma...

Dáša Gregerová

Dáša Gregerová

Bloger 
  • Počet článkov:  22
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek hľadiaci dopredu, obzerajúci sa dozadu a pozorujúci všetko okolo seba. Zoznam autorových rubrík:  ObrázočkyPostrehy z RosenheimuĽudia okolo mňaO živote, pocitoch a snochSkúsenostiPo cestách a necestáchSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu